Morgonpigg och förkylning!

Jaha, nu har jag skaffat mig en blogg här då! Alla andra är så duktiga på att blogga, så varför ska jag vara sämre? Just det! Jag lär också vara duktig.. =)

Tror jag börjar bli förkyld också.. Ritkigt snorig i näsan, och nyser av bara sjutton! Säkert Daniels pappa som smittat mig.. :D Bara för att jag sa till Daniels mamma att jag aldrig är förkyld/sjuk! Men där fick jag.. Haha.

Gud vad det är jobbigt att vara ruskigt morgonpigg ibland.. Haha. Vaknade vid 10 i 6 imorse, när D ställt klockan och skulle gå upp till jobbet.. Ingen höjdare, om jag får säga det själv =)

Låg och drog mig i sängen i en ½timme iaf och hoppades på att kunna somna om, men det gick inte riktigt som jag ville.. Så var bara att kliva upp o sätta sig här.. =) Det funkar det med!

Tänkte jag skulle få sova en liten stund till iaf, ska till Soc inte förns kl 1.. Jag hinner hungra ihjäl innan klockan ens hunnit bli så mkt som 10! Hårdmackor blir man inte mätt på.. Iofs så lär jag väl gå upp o handla lite mat, men det orkar jag inte göra riktigt än..! =)

Går in i vecka 14 på torsdag, herregud! Det går alldeles FÖR fort nästan! Lika bra att passa på att njuta om det tänkt gå så fort.. =) Kärleksbarn!! <3
Jag är sååå sugen på att handla små bebiskläder, men det går ju såklart inte utan pengar, är därför jag ska till Soc.. Får se hur det går där då, hoppas det går bra iaf!

Mamma ska ringa skolan åt mig idag också, eftersom att Arbetsförmedlingen har skrivit av mig. Mig gör det iofs inget, kan söka jobb utan dom! Hoppas bara Soc går med på att jag får gå i skolan och få pengar samtidigt. Visar sig!

Jag lär såklart ta och skriva om helgen.. Den slår allt, lördagen iaf!!

Fredagen blev ganska lugn. Var hos Tommy o Malin på Jax o pratade lite, käkade lite godis och så. Mums! =) Sen sov vi hos Daniels föräldrar, tror jag? Jo, det gjorde vi! *Bra minne!*

Lördagen var mindre bra på dagen, men det är sånt som händer.. Kvällen var ganska OK! Var hos mamma till en början, dom skulle ut en sväng, så jag och alla 3 bröder satt o mojsade lite. Jag och Hampus spelade Memory.. skoj skoj! Han fick inte vara med dom andra o leka, så jag lekte lite med honom, jag. Snällt! =)

Gick hem till Natalie och Snuttan och var social en sväng. Mådde inte så vidare bra, men det blev bättre efter lite sällskap och pizza! Mumma.Gick hem, så dom fick vara ensamma resten av kvällen, för Snuttan skulle till Norge för att jobba dagen efter, då vill jag såklart inte vara där och störa!

Hann inte vara hemma så jättelänge innan Björn ringde och frågade om jag ville åka med dom till Forssa till deras kompisar, jag hade inget bättre för mig, och ville ha lite folk omkring mig, så jag sa såklart Ja! Satt o kikade på lite Tv, och pratade lite där också..

Åkte vidare mot ICE när dom andra (dom som bodde där) började bli trötta! Karlarna badade bubbelkar, jag och Maria passade då på att spela Guitar Hero! Superskoj spel!! :D
Dock inte till en början när ALLA skulle se hur det gick för oss, jag vägrar såklart göra något om alla sitter och kollar på! Jobbigt värre. Men så fort dom gick in i badet så kom jag och Maria igång! Superskoj verkligen! =) Det är ett spel man måste ha hemma! Haha. Precis som Jewel Quest 2! Fast det är ju ett dataspel, men ändå.. Något att fördriva tiden med!

Sen bar det av hemmåt för en bäddning av sängen, fanns inget lakan i, och jävlar vad fort det gick när man var 2 som gjorde det! Så hoppade jag in i en dusch lite fort, sen var det sovdags! Myspys!

Nu har jag skrivit i ännu en blogg.. Visst, vissa saker är kopierade från FL (Familjeliv, för er som inte vet). Men jag har skrivit något iaf? =)

Hej på er!


***********



Jaha.. Hemkommen nu då! Gick till Ida för att få lite sällskap, käkade en varsin Pirog, mums!
Ida passade på att följa med, skönt med lite sällskap och stöd!

Jag hade lika gärna kunnat varit hemma ändå.. Fick absolut ingen hjälp där, ingen framgång alls!
Eftersom att jag bodde hos mamma och ville skriva in mig på skolan så var mamma tvungen o betala för mig tills jag var 21!
-Ja, då ska jag inte skriva in mig på skolan då iaf, sa jag.
Haha.. Det hoppade ur mig bara. Men så är fallet iaf!

Skriver jag in mig på Arbetsförmedlingen och går utan pengar dom 3 månaderna jag går hemma innan dom fixar en praktikplats åt mig, så får jag väl antagligen pengar sen från försäkringskassan när Ams fixat praktikplats åt mig.. Hoppas jag!

Sa iaf att vi ska ha barn, o hon sa inte så mkt mer om det.. Inte ens det hjälpte. Hmpf!

Ja, vadfan ska jag göra åt saken? Kan inte göra så mkt mer.. Är sur iaf, har väntat så länge på att få komma till dom, o när jag väl kommer dit så fick jag inte så mkt hjälp ändå, iaf inte som jag hade velat haft.. Frågade henne rätt ut om jag skulle få några pengar eller inte, men det kunde hon inte säga just nu, hon skulle fundera. Jag tänker inte tro att jag får några pengar, för tror jag det så får jag väl inga, förstår jag.

Jaha.. Så ska nästa jävla idiot bråka o tjaffsa också..! Kul!

Ringde mamma när jag var påväg hem, men inte hörde hon något eller.. det var vad hon sa iaf, konstigt, eftersom att hon jämt hör när alla andra ringer hundrasjuttioelva gånger om dagen.. Hon hade inte svarat för hon var på affären. Jasså, ja men jag som tänkte jag skulle få åka med dom hem.
Gått ändå ner till stan o tillbaka, det är kallt! Men... Ja, sån tur hade jag förståss inte!

O Micke ville såklart inte hämta mig.. För nu var det "slut på allt".. Jaha, och vad innebär det? Det är för jobbigt att hämta mig, han som JÄMT får göra det, INTE! Lär er att gå själva först, innan ni kommer och säger något!!

Jag sitter hellre hemma o äter mina rika hårdmackor, sa jag.. Så är det!
Ska då aldrig vara barnvakt åt ungarna när ni "Kräver" det heller.. Glöm sånt! Det är slut på det!

Man ställer väl ändå upp på varandra? Nejdå, inte ens det.. Tss.

Jag går väl hem dit o käkar mat, sen går jag fan hem igen. Tänker inte säga ett jävla ord till dom, orkar inte med det.. (Ja, sån är jag, tyck vadfan ni vill om det!).

Jaja.. Dags att gå då!

Om bara min älskling kunde komma hem.. =(
Känner för att bara sätta mig ner och grina..

/ARG på allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0